lördag 9 september 2017

På inofficiella utställningar...

...får man mycket rosetter, jättemycket uppmuntran och snälla kritiker.
Så nära som Dingle var det en idag, John med Briza och jag åkte dit och mötte upp Wilda (P. Cassiope) och Koda (P. Coptidium Lapponicum) från C-kullen för deras första utställning.

8 månader är det nu och fortfarande valpar men oj vad de har växt och fluffat till sig sedan i försomras.

Wildas matte visade sin hund, jätteduktiga var de och blev inte stressade alls fast inte Wilda förstod vad hon skulle göra.


 Koda visades av John och han var lite wild and crazy men det gick riktigt bra i ringen, jag hade själv blivit mycket mer stressad än vad John blir, men de slog syrran och vann klassen.

Briza tog sig ända till BIG4. Ja det får en inofficiell till för det för att en Lapphund utan päls skall klara det ;-) Men hon är ju rutinerad och duktig måste jag säga.

Så rutinerad är Briza så Thea, Kodas lillmatte ställde upp i barn med hund med Briza, jösses vilket gulligt par. Thea med familj var hundvakt åt Briza en vecka i våras så de känner varandra sedan tidigare, det var faktiskt Thea som lärde Briza sitt och ligg ;-) Så söta ihop!




John visade innan hur de skulle göra. Han anser sig nog för stor för att ställa upp i barn med hund så han får väl utveckla sig så han kan tävla i bästa vuxenhandling, för det fanns också om man ville tävla i det.

 Här är några mer bilder på Wilda/Cassiope. Väldigt nöjd med denna tjejen, väldigt gulligt ansikte, fluffig och när de får bredda sig och fylla ut lite så blir de nog fina dessa C-Puffarna. Fantastiskt fina ögon har de, det är jag väldigt nöjd med för det behöver jag i min avel.



Och Koda/Coptidium L. Fina vinklar och rörelser, gillar att visa sin glädje med lite för mycket skall bara, men tror att han blir en fin grabb när han blir stor. Pappan till dessa var tydligen väldigt sent utvecklad och i treårsåldern började han bli klar, så då behöver jag inte fundera på varför dessa är små för att vara Muffys barn ;-) Hon var tvärtom jättetidigt utvecklad och växte i raketfart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar