torsdag 25 maj 2017

Utställning i Finland

 I samma by som Acki är för parning var det hundutställning. Jag hade faktiskt anmält Briza bara ifall att Acki skulle löpa precis nu så kunde man ju ta med Briza också. Nu blev det ju så, men Briza fick stanna hemma ändå. Känner att hon behöver växa på sig lite för att kunna vinna över de stora fluffigare hundarna. Jag fotade alla hundar på utställningen, och de finns i ett album på facebook för den som är nyfiken. https://www.facebook.com/katharina.harveyberg/media_set?set=a.10154885320094690.1073741881.598699689&type=3

Här är vinnarhundarna iaf. Den svarta tiken, Domillan Jippikayjei heter hon blev BIR, helt fantastiskt vacker tik, har sällan sett så fin faktiskt. En del andra hundar jag gillade såg jag också, tyvärr ingen ny som platsar på min potentiella hanhundar att använda-lista.
BIR

BIM

Och så ett par söner till Rilli som Acki är hos. Så fantastiskt fina!



 Och i onsdags var jag på en snabbvisit på kennel Mustinkulman för att hälsa på Karhu, pappan till C-kullen. Lika fin nu som senast jag såg honom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar